THE DEVELOPMENT STRATEGY AND IMPORTANCE OF ONLINE EDUCATION SYSTEM
Keywords:
Education, flexibility, time management, educational innovations, problems of e-learning, educational effectiveness, remote teaching, teacher professional developmentAbstract
This article analyzes the advantages and
challenges of traditional and online education, exploring key
aspects such as the flexibility, cost-effectiveness, and
significance of online education during the pandemic. Online
learning allows students and teachers to set individual learning
paces, expands remote teaching opportunities, and enables
effective use of time and resources. The article also discusses the
problems encountered in online education and strategies for
overcoming them, including the need to enhance digital literacy,
support teachers, and develop the infrastructure of educational
institutions.
References
Алиев, У. Ш., & Хамидов, Ж. Т. (2020). Онлайн таълимда ахборот технологияларининг роли. Таълимда инновациялар, 3(1), 45-52.
Юлдошев, Н. И. (2019). Ахборот-коммуникация технологиялари воситасида таълим жараёнини ташкил этиш. Ўзбек педагогика журнали, 4(2), 30-38.
Иванов, А. В., & Петров, М. С. (2018). Моделирование процессов в онлайн обучении с использованием информационных технологий. Информационные технологии в образовании, 6(1), 112-119.
Назарова, Д. К. (2022). Онлайн таълимда ахборотни мувофиқлаштириш алгоритмлари. Математика ва информатика тадқиқотлари, 8(3), 90-98.
Смирнова, Е. В., & Кузнецов, О. А. (2021). Системы управления обучением в условиях дистанционного образования. Высшее образование сегодня, 11(4), 58-67.
Алихонова, М. Ж., & Расулов, Ф. О. (2023). Ахборот хавфсизлигини таъминлашда онлайн таълимнинг ўрни. Ахборот технологиялари ва хавфсизлик, 5(2), 65-73.
Власов, И. П. (2017). Алгоритмы для обеспечения совместимости информационных потоков в онлайн образовании. Наука и образование, 9(3), 77-85.
Тошпулатов, Ш. Қ. (2020). Онлайн таълим жараёнида ахборот алмашинуви самарадорлигини ошириш. Ўзбекистон таълим жараёни, 2(4), 22-29.
Костина, Т. Н., & Романова, Л. Д. (2019). Проблемы и перспективы использования информационных технологий в обучении. Проблемы современного образования, 4(5), 101-110.
Сафаров, А. У., & Ҳасанова, Ф. М. (2021). Ахборот технологияларидан фойдаланиш орқали онлайн таълим сифатини ошириш. Ахборот технологиялари илмий журнали, 7(2), 48-56.
Якубов М.С., Ким М.В. Инновационные решения в области информационных технологий. “Алоқа ва ахборотлашириш соҳаси учун кадрлар тайёрлаш сифатини ошириш муаммолари”. Тошкент ахборот технологиялари университети профессор- ўқитувчиларининг илмий-услубий конференцияси. Тошкент. ТАТУ. 2011 й/ 6-7январь. 89-91 с.
14. Якубов М.С., Рузибаев О.Б. Концептуальная модель мониторинга многоуровневого процесса обучения. ТУИТ. Вестник. Том.1. Ташкент. 2010. с.103-110.
15. Даминова Б.Э., Якубов М.С. Развития познавательной и творческой активности слущателей. Материалы конференция “Актуальные проблемы развития инфокоммуникаций и информационного общества”. 2012. Ташкент. С. 631-636.
Anderson, T., & Dron, J. (2014). Teaching Crowds: Learning and Social Media. Edmonton: Athabasca University Press.
Picciano, A. G. (2017). Theories and Frameworks for Online Education: Seeking an Integrated Model. In Online Learning Journal, 21(3), 166-190.
Siemens, G., & Baker, R. (2012). Learning Analytics and Educational Data Mining: Towards Communication and Collaboration. In Proceedings of the 2nd International Conference on Learning Analytics and Knowledge, 252-254.