MOOC AXBOROT TIZIMLARIDA DIFFERENSIALLASHGAN TA'LIMNI AMALGA OSHIRISH
Ключевые слова:
Selected:Massive Open Onlayn Kurslari (MOOCs), axborot tizimi, tabaqalashtirilgan ta'lim, masofaviy ta’lim, differensial ta’lim, moliyaviy cheklov, differentsiallashtirilgan guruh, differentsiallashtirilgan model, konteks, konsensus, campusАннотация
Axborot tizimlari sohasiga alohida e’tibor qaratgan holda ushbu maqolaning asosiy maqsadi Massive Open Onlayn Kurslariga (MOOCs) differensial ta‘lim metodologiyalarini samaradorligi hamda oqibatlarini har tomonlama o'rganish va baholashdan iborat. Ushbu maqoladagi mavzu va talablarning o‘zaro aloqasi munosabatini ifodalovchi informativ modelni yaratish orqali MOOC doirasida differensial ta’lim strategiyalarini qo'llashda duch keladigan afzalliklar va to'siqlar haqida qimmatli ma'lumotlarga ega bo'lishi va shu bilan axborot tizimlari ta'limi sohasida onlayn ta'lim tajribasining umumiy sifatini oshirishga muhim hissa qo'shadi. Bundan tashqari, MOOC axborot tizimlarida differensiallashtirilgan ta’limni joriy qilishda avval mavzudan o‘rganilgan kompitensiyalar ketma-ketligini qamrab olingan model joriy qilindi.
Библиографические ссылки
TG Ginja va X. Chen, “Oʻqituvchilarning tabaqalashtirilgan taʼlimga boʻlgan qarashlari va tajribalari.” Xalqaro taʼlim jurnali, 2020. ed.gov
M. Pozas, V. Letzel va C. Schneider, "O'qituvchilar va tabaqalashtirilgan ta'lim: talabalar xilma-xilligini hal qilish uchun differentsiatsiya amaliyotlarini o'rganish", Maxsus ta'lim ehtiyojlari, Wiley onlayn kutubxonasi, 2020. wiley.com
KT Lindner va S. Shvab, "Inklyuziv ta'limda farqlash va individuallashtirish: tizimli sharh va hikoya sintezi", Xalqaro inklyuziv ta'lim jurnali, 2020. tandfonline.com
ISI Magableh va A. Abdullah, "Iordaniyalik talabalarning umumiy muvaffaqiyatini oshirishda tabaqalashtirilgan ta'limning samaradorligi haqida.", Xalqaro ta'lim jurnali, 2020. ed.gov
J. Garsia-Martin va JN Garsiya-Sanches, "Hayotda muvaffaqiyatga erishish uchun shaxsiy ko'nikmalarni targ'ib qiluvchi MOOCda qo'llaniladigan to'rtta ta'lim yondashuvining samaradorligi", Revista De Psicodidáctica (inglizcha nashr), Elsevier, 2020. ehu.eus
K. Julia va K. Marko, "MOOCsda ta'limning kengaytirilishi: eng yaxshi amaliyotlarni topish uchun o'quv dizaynlarini tahlil qilish", Kompyuterlar va ta'lim, 2021. sciencedirect.com
H. Tang, "MOOClarda o'z-o'zini tartibga soluvchi o'quvchilar profillarining shaxsga yo'naltirilgan tahlili: madaniy istiqbol", Ta'lim texnologiyasini tadqiq qilish va rivojlantirish, 2021. HTML
H. Alamri, V. Louell, V. Uotson va boshq., "Onlayn oliy ta'limda o'quvchilarni rag'batlantirish uchun shaxsiylashtirilgan ta'limdan o'quv yondashuvi sifatida foydalanish: o'quvchilarning o'zini o'zi belgilashi va ichki motivatsiyasi", Journal of Research on .. ., jild. 2020. Teylor va Frensis, 2020. ksu.edu.sa
S. Blum-Smith, MM Yurkofsky va K. Brennan, "Stepping Back and stepping in: Facilitating student-centered experiences in MOOCs", Computers & Education, 2021. nih.gov
B. Kotzee va SO Palermos, "O'qituvchining tarmoqli kengligi muammosi: MOOCs, bog'lanish va hamkorlikdagi bilim", Ta'lim nazariyasi, 2021. cardiff.ac.uk
B. Hmedna, A. Bakki, AE Mezouary va O. Baz, "O'qituvchilarning salohiyatini ochish: MOOCLS, MOOC o'qitishni yaxshilash uchun vizualizatsiya vositasi", Smart Learning Environments, 2023. springer.com
ON Patiño-Toro, A. Valencia-Arias, A. Fernández-Toro va boshqalar, "Proposed metodology for designing and development MOOCs for karlar," Heliyon, vol. 2023. [Onlayn]. Mavjud: cell.com. cell.com
R. Yilmaz, H. Yurdugül, FGK Yilmaz, M. Shahin, "Intellektual repetitorlik bilan integratsiyalangan Smart MOOC: A tizim arxitekturasi va ramka modeli taklifi", Kompyuterlar va Ta'lim: Sun'iy intellekt, Elsevier, 2022. sciencedirect.com
E. Tzovla, K. Kedraka, T. Karalis va boshqalar, "Boshlang'ich maktab o'qituvchilarining malakasini oshirishning samaradorligi MOOC: eksperimental tadqiqot", Zamonaviy ta'lim texnologiyasi, jild. 2021. cedtech.net. cedtech.net
M. Bustamante-León, P. Herrera, L. Domínguez-Granda va boshqalar, "The Personalized and Inclusive MOOC: Use Learning Characteristics and Quality Principles instructional Design," Sustainability, 2022. [Onlayn]. Mavjud: mdpi.com. mdpi.com
H. Li, MK Kim va Y. Xiong, "Individual ta'lim va interaktiv ta'lim: MOOC talabalarining o'rganish xatti-harakatlarining kognitiv diagnostik tahlili", American Journal of Distance Education, 2020. HTML
I. Borrella, S. Caballero-Caballero va E. Ponce-Cueto, "MOOCsda maktabni tashlab ketishni kamaytirish uchun chora ko'rish: sinovdan o'tgan intervensiyalar," Computers & Education, 2022. HTML
S. Ricart, RA Villar-Navascués, S. Gil-Guirado, "MOOC ishtirokchilarining xulq-atvori muvaffaqiyat-to'qish darajasining ma'nosini muhokama qila oladimi? Tabiiy xavflar haqida geografik tahlil kursida o'yinchilar, auditorlar va tomoshabinlar," Barqarorlik, 2020, mdpi.com. mdpi.com
AMF Yousef va T. Sumner, "MOOC tadqiqotining so'nggi o'n yilligi bo'yicha fikrlash", muhandislik ta'limida kompyuter ilovalari, jild. 2021. Wiley onlayn kutubxonasi. HTML
D. De Notaris, S. Canazza, C. Mariconda va boshqalar, "How to play a MOOC: Practices and simulation", Entertainment Computing, jild. 37, 2021 yil, Elsevier. HTML
N. Voudoukis va G. Pagiatakis, "Ochiq onlayn kurslar (MOOCs): amaliyotlar, tendentsiyalar va oliy ta'lim uchun muammolar", Evropa ta'lim jurnali ..., 2022. ejfood.org
E. Ossiannilsson, "Umrbod ta'lim, tenglik va ozodlik uchun MOOCS", MOOC (Massive Open Online Courses), 2021. intechopen.com
VF de Moura, CA de Souza va ABN Viana, "Birlashtirilgan ta'lim kurslarida Massive Open Onlayn Kurslardan (MOOCs) foydalanish va talabalar tomonidan qabul qilinadigan funktsional qiymat", Kompyuterlar va Ta'lim, 2021. HTML
Shoaxmedova N., Mannanova S. Innovative technologies as an aspect of development modern higher education //Архив научных исследований. – 2020.
Belalova G., Pilipenko E. Инновационные подходы к высшему экономическому образованию в условиях формирования цифровой экономики //Архив научных исследований. – 2019.
Ro'ziyeva G., Ro‘ziyeva Z. ANALYSIS OF MODERN EDUCATIONAL PLATFORMS //CENTRAL ASIAN JOURNAL OF EDUCATION AND COMPUTER SCIENCES (CAJECS). – 2023. – Т. 2. – №. 2. – С. 54-59.
Загрузки
Опубликован
Как цитировать
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2024 Ro‘ziyeva Gulshahar G‘ulomovna, Mirzayeva Nilufar Sirojiddinovna
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.